Οικογένεια Ελβετών Ροβινσώνων (1960)
Η περιπετειώδης ταινία επιβίωσης της Disney Οικογένεια Ελβετών Ροβινσώνων (1960) βασίζεται χαλαρά στο διάσημο ομώνυμο μυθιστόρημα του 1812 του Ελβετού συγγραφέα Γιόχαν Ντέιβιντ Βυς. Παρά τη μακρά της διάρκεια, τις παρωχημένες αντιλήψεις, την κακή μεταχείριση ζώων και τις συχνά ξύλινες ερμηνείες, τυγχάνει αναγνώρισης ως κλασική οικογενειακή περιπέτεια. Αυτό οφείλεται κυρίως στην ενδιαφέρουσα ιστορία επιβίωσης, την έντονη, μη γραφική δράση και τα εξωτικά της σκηνικά.
Κεντρικά θέματα της ταινίας είναι η οικογένεια και το τι μπορούν να κατορθώσουν τα μέλη της εάν εργαστούν ομαδικά. Η μητέρα, ο πατέρας και οι τρεις γιοι τους συνεργάζονται στενά και καταφέρνουν να επιβιώσουν σε δύσκολες συνθήκες. Επιπλέον, κατορθώνουν και να δημιουργήσουν μια ευτυχισμένη ζωή στο ακατοίκητο, εξωτικό νησί.
Οι δύο υποστηρικτικοί γονείς ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να έχουν θάρρος, να δημιουργούν, να ανακαλύπτουν, να εφευρίσκουν, να αναπτύσσουν νέες δεξιότητες και να διασκεδάζουν. Επίσης, τα βοηθούν να συνειδητοποιήσουν πως όσο μπορούν να στηριχθούν ο ένας στον άλλον, τα υλικά αγαθά έχουν δευτερεύουσα σημασία.
Η ταινία περιέχει αρκετές βίαιες μάχες με επικινδύνους πειρατές και πολλές απειλητικές καταστάσεις με διάφορα άγρια ζώα. Η ηλικία της ιστορίας φαίνεται τόσο από τις αναχρονιστικές απόψεις που προβάλλει και την ανάδειξη της αποικιοκρατίας ως θετική τακτική όσο και από την στερεότυπη απεικόνιση των γυναικών ως αδύναμους και παθητικούς χαρακτήρες αλλά και των Ασιατών ως εγκληματίες.
Ο Κέβιν Κόρκοραν στο ρόλο του νεότερου γιου υποδύεται για άλλη μία φορά, όπως και στα Ο Φίλος μου κι Εγώ (1957) και Πολυάννα (1960), το παιδί που αιχμαλωτίζει και χρησιμοποιεί απερίσκεπτα τα ζώα για παιχνίδι. Επίσης, συχνά διαφαίνεται πως η συνεργασία των ζώων επιτεύχθηκε με βάναυσο τρόπο. Η σκληρή μεταχείριση των εκατοντάδων ζώων που μετέφερε η παραγωγή από διάφορα τα μέρη του κόσμου, μεταξύ άλλων σκύλους, γιγάντιες χελώνες, ελέφαντες, ζέβρες, πιθήκους, στρουθοκαμήλους, φλαμίνγκο, ανακόντα και μια τίγρη, αποτελεί άλλον έναν αποτρεπτικό παράγοντα για να παρακολουθήσουν την ταινία τα παιδιά.