Ο Φίλος μου κι Εγώ (1957)

Ο Φίλος μου κι Εγώ (1957)

Ο Φίλος μου κι Εγώ (1957)

Old Yeller (1957) 
"Ο Φίλος μου κι Εγώ" 
★★★★★★☆☆☆☆
Τη δεκαετία του 1860 στο Τέξας, ένας πατέρας, ο Τζιμ Κόατς, φεύγει για ένα πολύμηνο, μακρινό ταξίδι, ώστε να πουλήσει τις αγελάδες του στο Κάνσας. Ο Τζιμ αφήνει πίσω στη φάρμα τη σύζυγό του Κέιτι και τους δυο νεαρούς γιους τους, τον έφηβο Τράβις και τον μικρότερο Άρλις. Επιφορτισμένος με την ευθύνη να συντηρεί το αγρόκτημα κατά τη διάρκεια της απουσίας του πατέρα του, ο Τράβις εργάζεται στο χωράφι της οικογένειας όπου συναντά έναν ζημιάρη σκύλο. Το αγόρι προσπαθεί να διώξει τον σκύλο μακριά, όμως, ο Άρλις αποφασίζει να τον κρατήσει και η μητέρα τους συμφωνεί. (83 λεπτά) (Ηλικία: 12+)
Σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Στίβενσον
Ηθοποιοί: Ντόροθι ΜακΓκουάιρ, Φες Πάρκερ, Τόμι Κερκ, Κέβιν Κόρκοραν


Το κλασικό αυτό γουέστερν, παραγωγής του Γουόλτ Ντίσνεϊ, γνωστό και ως “Ο Φωνακλάς”, έχει μείνει στην ιστορία ως μία από τις πιο δραματικές οικογενειακές κινηματογραφικές παραγωγές όλων των εποχών. Η πλοκή βασίζεται στο ομώνυμο βραβευμένο μυθιστόρημα του 1956 του Αμερικανού Φρεντ Γκίμπσον. Ο ίδιος ο συγγραφέας διασκεύασε την ιστορία του για τον κινηματογράφο μαζί με τον σεναριογράφο Γουίλιαμ Τάνμπεργκ.

Η ιστορία του Ο Φίλος μου κι Εγώ (1957) παρουσιάζεται μέσα από τις ρομαντικές ερμηνείες των τακτικών ηθοποιών του στούντιο Ντόροθι ΜακΓκουάιρ, Τόμι Κερκ, Κέβιν Κόρκοραν και Φες Πάρκερ. Η ταινία της Disney Pictures έχει ενδιαφέροντα ρουστίκ σκηνικά της Άγριας Δύσης και μια ταιριαστή μουσική επένδυση από τους συνθέτες Όλιβερ Γουάλας και Γουίλ Σέιφερ.

Το πρώτο μέρος της ταινίας είναι ευχάριστο και ανάλαφρο, καθώς αφηγείται καθημερινές στιγμές μιας περασμένης εποχής, πιο σκληρής μα και πιο ελεύθερης. Στο δεύτερο μέρος όμως, μετά από έναν σοβαρό τραυματισμό του Φωνακλά, η ατμόσφαιρα γίνεται όλο και πιο βαριά και κορυφώνεται με μία τραγική σκηνή, η οποία συχνά χαρακτηρίζεται ως τραυματική.

Το νόημα της ενηλικίωσης αποτελεί το κεντρικό θέμα της ταινίας. Αυτό ξεδιπλώνεται μέσα από την ιστορία του Τράβις, ενός αγοριού που αφήνει πίσω την παιδική του ηλικία για να αναλάβει πιο ώριμες ευθύνες. Επικεντρωμένος στις υποχρεώσεις του, ο Τράβις αντιμετωπίζει αρχικά τον σκύλο ως πρόβλημα, όταν όμως τον δέχεται στη ζωή του, μέσα από τα παιχνίδια τους βρίσκει έναν τρόπο να διατηρήσει κάποια στοιχεία της παιδικότητάς του. Αντίθετα, στην κορύφωση της ταινίας, για χάρη του Φωνακλά, ο Τράβις έρχεται αντιμέτωπος με τη σκληρή πλευρά των ενήλικων ευθυνών.

Αν και η δυνατή ιστορία πραγματεύεται την αγάπη μεταξύ ανθρώπων και ζώων, οι χαρακτήρες της συχνά αποτελούν παραδείγματα προς αποφυγή όσον αφορά τη συμπεριφορά τους προς τα ζώα. Μεταξύ άλλων, ο Τράβις κυνηγά και ο Άρλις συλλέγει ζώα και παίζει επιπόλαια μαζί τους. Επιπλέον, κάποιες σκηνές μάχης μεταξύ ζώων μπορεί να αναστατώσουν τους νεαρούς θεατές.