Ο Φίλος μου κι Εγώ (1957)

Ο Φίλος μου κι Εγώ (1957)


Ο Φίλος μου κι Εγώ (1957)








Ο

Ο Φίλος μου κι Εγώ (1957)Old Yeller (1957)  
"Ο Φίλος μου κι Εγώ" 
★★★★☆☆
Τη δεκαετία του 1860 στο Τέξας, ένας πατέρας φεύγει ένα πολύμηνο ταξίδι για να πουλήσει τις αγελάδες του στο Κάνσας, αφήνοντας πίσω τη σύζυγό του και τους δυο γιους του. Το μεγαλύτερο αγόρι, ο Τράβις εργάζεται στο χωράφι της οικογένειας, όπου συναντά ένα ζημιάρη σκύλο τον οποίο προσπαθεί να διώξει μακριά ενώ, ο μικρός του αδελφός, ο Άρλις αποφασίζει να τον κρατήσει. (83 λεπτά) (Ηλικία: 12+)
Σκηνοθέτης: Ρόμπερτ Στίβενσον
Ηθοποιοί: Ντόροθι ΜακΓκουάιρ, Φες Πάρκερ, Τόμι Κερκ, Κέβιν Κόρκοραν



Το κλασσικό αυτό γουέστερν της Disney, γνωστό και ως “Ο Φωνακλάς” έχει μείνει στην ιστορία ως μία από τις πιο δραματικές οικογενειακές κινηματογραφικές παραγωγές όλων των εποχών. Η πλοκή βασίζεται στο ομώνυμο βραβευμένο μυθιστόρημα του 1956 του Αμερικανού συγγραφέα Φρεντ Γκίμπσον, και παρουσιάζεται μέσα από ρομαντικές ερμηνείες, ρουστίκ σκηνικά της Άγριας Δύσης και ταιριαστή μουσική επένδυση.

Το πρώτο μέρος της ταινίας είναι ευχάριστο και ανάλαφρο καθώς αφηγείται καθημερινές στιγμές μιας περασμένης εποχής, πιο σκληρής μα και πιο ελεύθερης. Στο δεύτερο μέρος, μετά από έναν σοβαρό τραυματισμό του Φωνακλά, η ατμόσφαιρα γίνεται όλο και πιο βαριά και κορυφώνεται με μία τραγική σκηνή, η οποία συχνά χαρακτηρίζεται ως τραυματική.

Το νόημα της ενηλικίωσης αποτελεί το κεντρικό θέμα της ταινίας, το οποίο ξεδιπλώνεται μέσα από την ιστορία του Τράβις, ενός υπεύθυνου αγοριού που αφήνει πίσω την παιδική του ηλικία για να αναλάβει πιο ώριμες ευθύνες. Όταν το αγόρι δέχεται στη ζωή του τον πιστό σκύλο, παίζοντας μαζί του βρίσκει έναν τρόπο να διατηρήσει κάποια στοιχεία της παιδικότητάς του.

Αν και η δυνατή ιστορία πραγματεύεται την αγάπη μεταξύ ανθρώπου και σκύλου, οι χαρακτήρες της δεν αποτελούν παραδείγματα σωστής συμπεριφοράς προς τα ζώα. Το μεγαλύτερο αγόρι κυνηγά με όπλο ενώ το μικρότερο συλλέγει διάφορα ζώα και παίζει επιπόλαια μαζί τους. Επιπλέον, κάποιες σκηνές μάχης μεταξύ εκπαιδευμένων ζώων αναστατώνουν τους πιο ευαίσθητους θεατές.