Μπερνάρ και Μπιάνκα (1977)




Μπερνάρ και Μπιάνκα (1977)

The Rescuers (1977)


  
Μπερνάρ και Μπιάνκα (1977)
The Rescuers (1977)
"Μπερνάρ και Μπιάνκα"
★★★★★★★☆☆☆
Η Πένι, ένα ορφανό κορίτσι το οποίο κρατείται αιχμάλωτο σε ένα εγκαταλειμμένο ποταμόπλοιο στους βαλτότοπους της Λουϊζιάνα, ρίχνει στο ποτάμι ένα μπουκάλι που περιέχει ένα μήνυμα με το οποίο ζητά βοήθεια. Το μπουκάλι ξεβράζεται στη Νέα Υόρκη και φτάνει σε έναν διεθνή οργανισμό ποντικιών, τα μέλη του οποίου βοηθούν όποιον χρειάζεται βοήθεια όπου και αν βρίσκεται στον κόσμο. Η εκπρόσωπος της Ουγγαρίας, η εκλεπτυσμένη και περιπετειώδης Μις Μπιάνκα, προσφέρεται να αναλάβει την υπόθεση της Πένι και διαλέγει για συνεργάτη της τον συνεσταλμένο επιστάτη Μπερνάρ. (77 λεπτά) (Ηλικία: 7+) 
Σκηνοθεσία: Βόλφγκανγκ  Ράιδερμαν
Ηθοποιοί: Μπομπ Νιούχαρτ, Εύα Γκέιμπορ, Μισέλ Στέισι, Τζέραλντιν Πέιτζ


Η 23η ταινία κινουμένων σχεδίων της Disney, βασισμένη στα παιδικά μυθιστορήματα της Μάρτζερι Σαρπ “The Rescuers” (1959) και “Miss Bianca” (1962), είναι μια παιδική περιπέτεια που παρά τις άφθονες κωμικές και γλυκιές στιγμές της, για το μεγαλύτερο μέρος της είναι σκοτεινή τόσο σε χρώμα όσο σε πλοκή και σε ατμόσφαιρα. 

H ταινία αποτελεί ορόσημο για πολλούς λόγους. Ήταν η τελευταία ταινία που σκηνοθέτησε ο Βόλφγκανγκ Ράιδερμαν, ο οποίος από την Ωραία Κοιμωμένη (1959) είχε χρέη ηγετικού σκηνοθέτη σε κάθε μία από τις 8 ταινίες που παρήγαγε η Disney. Επίσης, ήταν η πρώτη ταινία στην οποία εργάστηκε ο μετέπειτα ανταγωνιστής του στούντιο Ντον Μπλουθ, αλλά και ο Γκλεν Κιν και ο Ρον Κλέμεντς, δύο καλλιτέχνες που συνέβαλλαν στη διαμόρφωση της Αναγεννησιακής Εποχής της Disney. Επιπλέον, έγινε η πρώτη ταινία του στούντιο η οποία απέκτησε συνέχεια, καθώς 13 χρόνια αργότερα κυκλοφόρησε το Μπερνάρ και Μπιάνκα: Περιπέτειες στην Άκρη της Γης (1990)

Ακόμα και η τεχνική του σχεδιασμού αποτελεί σημείο αναφοράς, καθώς η μέθοδος της ξηρογραφίας που χρησιμοποιούνταν αμετάβλητα για 16 χρόνια από το στούντιο, από Τα 101 Σκυλιά της Δαλματίας (1961), παρουσίασε για πρώτη φορά βελτίωση. Εκτός από τα μαύρα, χοντρά περιγράμματα, οι σχεδιαστές μπορούσαν πλέον να αποτυπώσουν και πιο απαλές γραμμές σε γκρι τόνους, προσφέροντας μια αισθητική αναζωογόνηση. Επίσης, ήταν η πρώτη ταινία της Disney μέσα σε 18 χρόνια, στη μουσική της οποίας δεν συνέβαλε ο Τζορτζ Μπρανς, και αν και το “Someone’s Waiting for You” ήταν υποψήφιο για Oscar, τα τραγούδια είναι τόσο γλυκανάλατα που αποσπούν από την πλοκή. 

Οι περιπέτειες των δύο ποντικιών έχουν καρτουνίστικο χαρακτήρα, όμως αρκετές σκηνές του μικρού ορφανού κοριτσιού πιθανόν να στεναχωρήσουν και να δημιουργήσουν αισθήματα αγωνίας στα μικρότερα παιδιά. Κατά τη διάρκεια της αιχμαλωσίας της, η Πένι προσπαθεί να διατηρήσει το σθένος της και την ελπίδα πως όλα θα πάνε καλά, όμως η αδίστακτη γυναίκα που την κρατά έχει μια μανιώδη συμπεριφορά, την μειώνει και την εκφοβίζει για να αναζητήσει έναν διαμάντι σε ένα μικρό σκοτεινό σπήλαιο που πλημμυρίζει, ενώ αργότερα η ίδια χρησιμοποιεί ακόμα και όπλο εναντίον του παιδιού.  


Συνέχεια:
  
The Rescuers Down Under (1990)The Rescuers Down Under (1990)
"Μπερνάρ και Μπιάνκα: Περιπέτειες στην Άκρη της Γης" 
★★★★★★★☆☆☆
Στην Αυστραλία, ένα νεαρό αγόρι, ο Κόντι, σώζει έναν σπάνιο γιγάντιο χρυσαετό, τη Μαραχούτα, με την οποία γίνονται φίλοι. Όμως ο Κόντι πέφτει σε μια παγίδα ενός καταζητούμενου λαθροκυνηγού, ο οποίος τον απαγάγει με σκοπό να τον αναγκάσει να του αποκαλύψει που βρίσκεται η φωλιά του χρυσαετού. Την υπόθεση αναλαμβάνουν οι πράκτορες του διεθνούς οργανισμού ποντικιών “Κομάντος της Σωτηρίας”, ο Μπερνάρ και η Μπιάνκα. Οι δυο τους ταξιδεύουν από τη Νέα Υόρκη στο Άουτμπακ με το Άλμπατρος... (Περισσότερα)