Μπερνάρ και Μπιάνκα: Περιπέτειες στην Άκρη της Γης (1990)




Μπερνάρ και Μπιάνκα: Περιπέτειες στην Άκρη της Γης (1990)

Μπερνάρ και Μπιάνκα: Περιπέτειες στην Άκρη της Γης (1990)


The Rescuers Down Under (1990)The Rescuers Down Under (1990)
"Μπερνάρ και Μπιάνκα: Περιπέτειες στην Άκρη της Γης" 
★★★★★★★☆☆☆
Στην Αυστραλία, ένα αγόρι, ο Κόντι, σώζει έναν σπάνιο γιγάντιο χρυσαετό, τη Μαραχούτα, με την οποία γίνονται φίλοι. Όταν ο Κόντι πέφτει σε μια παγίδα ενός καταζητούμενου λαθροκυνηγού, εκείνος απαγάγει το παιδί για να το αναγκάσει να του αποκαλύψει που βρίσκεται η φωλιά του χρυσαετού. Την υπόθεση αναλαμβάνουν οι πράκτορες του διεθνούς οργανισμού ποντικιών “Κομάντος της Σωτηρίας”, ο Μπερνάρ και η Μπιάνκα. Οι δυο τους ταξιδεύουν με το Άλμπατρος Γουίλμπουρ από τη Νέα Υόρκη στο Άουτμπακ, όπου συνεργάζονται με τον περιπετειώδη αρουραίο καγκουρό Τζέικ. (77 λεπτά) (Ηλικία: 7+) 
Σκηνοθεσία: Χέντελ Μπιουτόι, Μάικ Γκάμπριελ
Ηθοποιοί: Μπομπ Νιούχαρτ, Εύα Γκέιμπορ, Τζον Κάντι, Τρίσταν Ρότζερς, Άνταμ Ράιεν


Όπως και η προγενέστερή της, Μπερνάρ και Μπιάνκα (1977), η 29η παραγωγή της Disney Animation αποτελεί ορόσημο για το στούντιο και τον χώρο του animation για διάφορους λόγους. Αυτή η περιπέτεια φαντασίας αποτελεί την πρώτη φορά που η Disney κυκλοφόρησε sequel σε ταινία της κινουμένων σχεδίων. Επίσης, είναι η πρώτη φορά που το στούντιο μέσα σε 29 ολόκληρα χρόνια, από Τα 101 Σκυλιά της Δαλματίας (1961), απομακρύνθηκε από την καθιερωμένη τεχνική της ξηρογραφίας. Επιπλέον, η ταινία Μπερνάρ και Μπιάνκα: Περιπέτειες στην Άκρη της Γης (1990) σηματοδοτεί την έναρξη της συνεργασίας της Disney με την εταιρεία, γραφικών τότε, Pixar, αλλά και την πρώτη φορά που μία ταινία μεγάλου μήκους δημιουργήθηκε ψηφιακά.

Όλες αυτές οι αλλαγές δημιούργησαν μια πρωτοφανή αισθητική, ιδιαίτερα εμφανή στον σχεδιασμό του περιβάλλοντος και στις σκηνές δράσης. Το λιτό φόντο της ταινίας αποτυπώνει όμορφα την άγρια φύση της Αυστραλίας, τα βραχώδη τοπία, αλλά και το διάσημο τροπικό της δάσος. Ιδιαίτερα, οι σκηνές των πτήσεων του Κόντι πάνω στη Μαραχούτα φημίζονται για την απελευθερωτική τους αίσθηση. Μάλιστα, οι ιπτάμενες σκηνές της Μαραχούτα είναι εμπνευσμένες από ταινίες του Χαγιάο Μιγιαζάκι, ο οποίος φημίζεται για τα ατμοσφαιρικά εναέρια πλάνα που δημιουργεί για κάθε ταινία του.

Η ιστορία, αν και επαναλαμβάνει πολλά από τα στοιχεία πλοκής της προηγούμενης περιπέτειας του Μπερνάρ και της Μπιάνκα, συμπεριλαμβανομένου ενός εξίσου αδίστακτου ανταγωνιστή, είναι πιο ανάλαφρη. Η συνέχεια εισάγει νέους κωμικούς χαρακτήρες και διαδραματίζεται μέσα σε ένα πιο φωτεινό περιβάλλον. Επίσης, εξαλείφει τα μελό τραγούδια της πρώτης και αντικαθιστά τις θλιβερές στιγμές  της με σκηνές δράσης.

Υπάρχουν αρκετά θετικά μηνύματα, κυρίως για τη συνεργασία και την καταπολέμηση της λαθροθηρίας. Όλοι οι καλοί χαρακτήρες επιδεικνύουν θάρρος, αποφασιστικότητα και αυτοθυσία προκειμένου να βοηθήσουν όποιον έχει ανάγκη.

Κάποια βίαια περιστατικά πιθανόν να ανησυχήσουν τα μικρότερα παιδιά. Ο λαθροκυνηγός αφού απαγάγει το παιδί προσπαθεί να σταματήσει τις έρευνες εντοπισμού του αφήνοντας να εννοηθεί πως ο Κόντι έχει φαγωθεί από κροκόδειλους. Αργότερα, προσπαθεί να σκοτώσει στ’ αλήθεια το παιδί με αυτόν τον τρόπο.



Προηγούμενη Ταινία:
  
"Μπερνάρ και Μπιάνκα"
★★★★★★★☆☆☆
Η Πένι, ένα ορφανό κορίτσι το οποίο κρατείται αιχμάλωτο σε ένα εγκαταλειμμένο ποταμόπλοιο στους βαλτότοπους της Λουϊζιάνα, ρίχνει στο ποτάμι ένα μπουκάλι που περιέχει ένα μήνυμα με το οποίο ζητά βοήθεια. Το μπουκάλι ξεβράζεται στη Νέα Υόρκη και φτάνει σε έναν διεθνή οργανισμό ποντικιών, τα μέλη του οποίου βοηθούν όποιον χρειάζεται βοήθεια όπου και αν βρίσκεται στον κόσμο. Η εκπρόσωπος της Ουγγαρίας, η εκλεπτυσμένη και περιπετειώδης Μις Μπιάνκα, προσφέρεται να αναλάβει την υπόθεση της Πένι και διαλέγει για... (Περισσότερα)