Ψάχνοντας την Ντόρι (2016)



Ψάχνοντας την Ντόρι (2016)

Ψάχνοντας την Ντόρι (2016)


Finding Dory (2016)
"Ψάχνοντας την Ντόρι" 
★★★★★★★★☆☆
Ένα χρόνο μετά την επική της περιπέτεια στο πλευρό του Μάρλιν ψάχνοντας τον Νέμο, η Ντόρι ζει πλέον κοντά τους στον μεγάλο κοραλλιογενή ύφαλο της Αυστραλίας. Όταν το αισιόδοξο ψαράκι με την αδύναμη μνήμη θυμάται ξαφνικά τους γονείς της, τους οποίους έχασε όταν ήταν ακόμα παιδί, ξεκινά με τους φίλους της ένα νέο περιπετειώδες ταξίδι για να τους βρει. Τα στοιχεία που ακολουθούν τους οδηγούν σε ένα Ινστιτούτο Θαλάσσιας Ζωής στην απέναντι πλευρά του Ειρηνικού Ωκεανού, στην Καλιφόρνια, όπου εξερευνούν τον ανθρώπινο κόσμο παρέα με νέους φίλους. (97 λεπτά) (Ηλικία: 4+) 
Σκηνοθεσία: Άντριου Στάντον, Άνγκους Μακλέιν
Ηθοποιοί: Έλεν ΝτιΤζένερις, Άλμπερτ Μπρουκς, Εντ Ο’ Νιλ, Χέιντεν Ρόλενς, Ίντρις Έλμπα, Νταιάν Κίτον, Ντομινίκ Γουέστ, Τάι Μπάρελ


Εκθαμβωτική, ευρηματική και συγκινητική, η 17η ταινία κινουμένων σχεδίων των στούντιο της Pixar αποτελεί μια πολύ καλή συνέχεια της βραβευμένης με Όσκαρ υποβρύχιας περιπέτειας, Ψάχνοντας τον Νέμο (2003) του Άντριου Στάντον, ο οποίος επέστρεψε στο σενάριο και τη σκηνοθεσία.

Αυτό είναι το τρίτο sequel της Pixar, όπου ο δευτεραγωνιστής της αρχικής ταινίας γίνεται πρωταγωνιστής. Στα Αυτοκίνητα 2 (2011), ο Μπάρμπας αντικατέστησε τον Μακουίν, στους Μπαμπούλες Πανεπιστημίου (2013), ο Μάικ αντικατέστησε τον Σάλι, ενώ δύο χρόνια αργότερα η τακτική αυτή επαναλήφθηκε και στην ταινία Οι Απίθανοι 2 (2018), όπου η Ελαστίνα αντικατέστησε στον πρωταγωνιστικό ρόλο τον Κύριο Απίθανο.

Οι γνώριμοι χαρακτήρες έχουν αναζωογονηθεί με μικρές λεπτομέρειες και πιο ζωντανά χρώματα, ενώ με την εξέλιξη της τεχνολογίας έχει γίνει δυνατή η προσθήκη νέων, σχεδιαστικά απαιτητικών χαρακτήρων. Η φυσική διάθλαση του φωτός, οι ρεαλιστικές σκιές, η αεικινησία της υποθαλάσσιας χλωρίδας και η ανεπαίσθητη κίνηση της άμμου συνθέτουν έναν φωτορεαλιστικό βυθό. Έξω από τον ωκεανό, η ταινία επιδεικνύει βελτιωμένους ανθρώπινους χαρακτήρες και ευφυείς ιδέες για τη μετακίνηση των υδροβίων ηρώων. 

Αιθέρια και  χαρούμενη, η μουσική επένδυση του Τόμας Νιούμαν, λειτουργεί ως επέκταση της δουλείας του για το Ψάχνοντας τον Νέμο και καταφέρνει για άλλη μία φορά να αποτυπώσει τόσο τα συναισθήματα των χαρακτήρων, όσο και την γαλήνη μα και τους κινδύνους του ωκεανού.

Σε αυτό το κεφάλαιο της ιστορίας η αμνησία της Ντόρι δεν αντιμετωπίζεται πλέον ως αστείο, αλλά ως σοβαρό πρόβλημα το οποίο της στοίχισε την οικογένειά της. Μέσα από έντονα συναισθηματικές αναδρομές στο παρελθόν, ανακαλύπτουμε πως οι στοργικοί γονείς της, αντιμετώπισαν την αδυναμία της με υπομονή, αγάπη και εφευρετικότητα, προσπαθώντας να την υποστηρίξουν και να της ενσταλάξουν αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση.

Τα κυρίαρχα θέματα της ταινίας αφορούν τη συνεργασία, τη φιλία, την επιμονή, την οικογένεια και την άνευ όρων αγάπη. Αν και υπάρχουν αγχωτικοί και έντονα συγκινητικοί αποχωρισμοί και επανασυνδέσεις, καθώς και στιγμές έντασης και αγωνίας, η ταινία διαχέεται από μια ανάλαφρη ατμόσφαιρα και προσφέρει ένα ικανοποιητικό και εγκαρδιωτικό αίσιο τέλος.

Διάφοροι χαρακτήρες προηγούμενων ταινιών της Pixar εμφανίζονται ως επισκέπτες του Ινστιτούτου Θαλάσσιας Ζωής. Ανάμεσά τους είναι πελάτες του οδοντιάτρου από το Ψάχνοντας τον Νέμο (2003), παιδάκια από τον παιδικό σταθμό του Toy Story 3 (2010), καθώς και η Ράιλι Άντερσεν και κάποιοι συμμαθητές της από Τα Μυαλά που Κουβαλάς (2015).

Την ταινία συνόδευσε στις αίθουσες και τα DVD, η βραβευμένη με Όσκαρ ταινία μικρού μήκους Piper (2016) toy Άλαν Μπαριλάρο.


Προηγούμενη Ταινία:

Finding Nemo (2003)
"Ψάχνοντας τον Νέμο" 
★★★★★★★★★★ 
Δύο ψάρια κλόουν, ο Μάρλιν και ο νεαρός μοναχογιός του ο Νέμο, ζουν στο Μεγάλο Κοραλλιογενές Φράγμα της Αυστραλίας. Την πρώτη μέρα του στο σχολείο, το ενθουσιώδες ψαράκι αντιδρώντας στην υπερπροστατευτικότητα του πατέρα του απομακρύνεται από το φράγμα, αιχμαλωτίζεται από δύτες και καταλήγει στο μικρό ενυδρείο ενός οδοντιάτρου στο Σίδνεϊ. Ο απεγνωσμένος πατέρας του ξεκινά ένα επικό ταξίδι για να τον βρει, συνοδευόμενος από την Ντόρι, ένα πρόθυμο ψάρι Μπλε Τανγκ με αδύναμη μνήμη, αλλά και... (Περισσότερα)