Φαντασία 2000 (1999)
Ηθοποιοί: Τζέιμς Λιβάιν, Στιβ Μάρτιν, Ιτζάκ Πέρλμαν, Κουίνσι Τζόουνς, Μπετ Μίντλερ, Τζέιμς Ερλ Τζόουνς, Πεν και Τέλερ, Άντζελα Λάνσμπερι
Η ταινία ξεκινά με ένα αφηρημένο κομμάτι στη μουσική της “Πέμπτης Συμφωνίας” του Μπετόβεν. Σε αυτό το έργο πολύχρωμα σχήματα που μοιάζουν με πεταλούδες εξερευνούν έναν κόσμο φωτός και σκοταδιού και καταδιώκονται από ένα σμήνος μαύρων νυχτερίδων.
Το δεύτερο κομμάτι αφηγείται τη σουρεαλιστική περιπέτεια μιας νεαρής φάλαινας και του κοπαδιού της, υπό τους ήχους του “The Pines of Rome” του Οτορίνο Ρεσπίγκι.
Ακολουθεί η σύνθεση “Rhapsody in Blue” του Τζορτζ Γκέρσουιν. Πρόκειται για μια χιουμοριστική ιστορία σχεδιασμένη στο στυλ του διάσημου καρικατουρίστα Αλ Χίρσφελντ, με ήρωες τέσσερεις ανθρώπους της Νέας Υόρκης του 1930 που επιθυμούν μια καλύτερη ζωή.
Το φινάλε του “The Carnival of the Animals” του Καμίγ Σαιν-Σανς οπτικοποιείται σε μία σύντομη χιουμοριστική ακολουθία. Κεντρικός χαρακτήρας είναι ένα φλαμίνγκο που παίζει με ένα γιογιό.
Το τέταρτο κομμάτι είναι μια διασκευή με αίσιο τέλος του παραμυθιού “Το Μολυβένιο Στρατιωτάκι” με μουσική από το “Κοντσέρτο Πιάνου Νο. 2” του Ντμίτρι Σοστακόβιτς.
Ακολουθούν το “The Sorcerer’s Apprentice” με πρωταγωνιστή τον Μίκι Μάους και το “Pomp and Circumstance” με τα 4 πρώτα από τα 6 εμβατήρια του Έντουαρντ Έλγκαρ σε μια καρτουνίστικη ιστορία του Ντόναλντ Ντακ ως βοηθό του Νώε στην Κιβωτό του.
Η ταινία κλείνει εντυπωσιακά με το “The Firebird” του Ίγκορ Στραβίνσκι σε μια υπέροχη, συμβολική ιστορία για τη ζωή, τον θάνατο και την αναγέννηση ενός δάσους.
"Φαντασία"
★★★★★★★☆☆☆
Μία πρωτοποριακή συλλογή οκτώ αυτοτελών ιστοριών κινουμένων σχεδίων χωρίς διάλογο, οι οποίες εμπνέονται και συνοδεύονται από σημαντικά έργα κλασικής μουσικής. Οι μικρού μήκους ταινίες είναι η “Τοκάτα και Φούγκα”, ο “Καρυοθραύστης”, ο “Μαθητευόμενος Μάγος”, η “Ιεροτελεστία της Άνοιξης”, το “Διάλειμμα”, η “6η Συμφωνία”, ο “Χορός των Ωρών” και η “Νύχτα Στο Φαλακρό Βουνό”. Ο συνθέτης και κριτικός μουσικής Ντιμς Τέιλορ ως οικοδεσπότης και αφηγητής της ταινίας, εισάγει κάθε έργο προσφέροντας ένα υπόβαθρο και... (Περισσότερα)