Ζωούπολη (2016)



Ζωούπολη (2016)

Ζωούπολη (2016)


Ζωοτόπια (2016)Zootopia (2016)
"Ζωούπολη" 
★★★
Σε έναν κόσμο που κατοικείται από ανθρωπόμορφα θηλαστικά, η Τζούντι Χοπς, ένα ενθουσιώδες κουνέλι από την επαρχία, πραγματοποιεί το παιδικό της όνειρο να γίνει αστυνομικός στη μητροπολιτική Ζωούπολη. Παρά τις υψηλές ακαδημαϊκές της επιδόσεις, η Τζούντι λόγω του ότι είναι κουνέλι περιορίζεται από τον αρχηγό του τμήματος στο να κόβει κλήσεις. Αποφασισμένη να αποδείξει την αξία της, η Τζούντι αναλαμβάνει να λύσει τη μυστηριώδη εξαφάνιση μιας ενυδρίδας, καταλήγοντας να δημιουργήσει μια αναπάντεχη συνεργασία με τον απατεώνα και φυσικό της εχθρό, την αλεπού Νικ Γουάιλντ. (108 λεπτά) (Ηλικία: 6+)
Σκηνοθεσία: Μπάιρον Χάουαρντ, Ριχ Μουρ, Τζάρεντ Μπους
Ηθοποιοί: Τζίνιφερ Γκούντγουιν, Τζέισον Μπέιτμαν, Άλαν Τούντικ, Τζένι Σλέιτ, Τζ. Κ. Σίμονς, Ίντρις Έλμπα, Οκτάβια Σπένσερ


Οι σκηνοθέτες Μπάιρον Χάουαρντ (Μπολτ (2008)Μαλλιά Κουβάρια (2010)) και Ριχ Μουρ, (Ralph: Η Επόμενη Πίστα (2012)) ένωσαν τις δυνάμεις τους με ένα ταλαντούχο κωμικό καστ και δημιούργησαν μια από τις καλύτερες ταινίες του 2016.

Η 55η ταινία της Disney Animation είναι μια έξυπνη και συναρπαστική κωμική περιπέτεια μυστηρίου, η οποία ανάμεσα σε πολλές μεγάλες διακρίσεις τιμήθηκε και με το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων, τη Χρυσή Σφαίρα και τα βραβεία Annie και Critics’ Choice στις αντίστοιχες κατηγορίες.

Γεμάτη δράση και συγκίνηση, η ταινία Ζωούπολη (2016) πραγματεύεται σημαντικά θέματα, όπως τα στερεότυπα και την προκατάληψη. Επιπλέον, προβάλλει τις δοκιμασίες που μπορεί να αντιμετωπίσουν οι διάφορες μειονότητες στην ενσωμάτωση τους στην ευρύτερη κοινωνία. Τα ώριμα θέματα και η πολυσύνθετη αστυνομική πλοκή ευνοείται από τους χαριτωμένους χαρακτήρες, τη σύγχρονη, δροσερή ατμόσφαιρα, το άφθονο χιούμορ και την παιχνιδιάρικη μουσική επένδυση.

Τα καλλιτεχνικά στοιχεία του Ζωούπολη (2016)

To σκορ του Μάικλ Τζιακίνο συνδυάζει ανάλαφρους funk και jazz ρυθμούς και ορχηστρικά κομμάτια με επιρροές από μουσικές της Καραϊβικής, της Λατινικής Αμερικής, της Ιταλίας και της Ινδίας.

Εξίσου ποικίλος είναι και ο ευφάνταστος σχεδιασμός της ταινίας που περιλαμβάνει ολοζώντανα σκηνικά με πρωτοφανές βάθος. Σημειώνεται μεγάλη ποικιλία εντυπωσιακών περιοχών με διαφορετικό κλίμα και αντίστοιχη αισθητική, όπως η άγονη Σαχάρα, η χιονισμένη Τούνδρα και το κατάφυτο τροπικό Δάσος της Βροχής. Η ίδια η Ζωούπολη περιλαμβάνει πολλές γειτονιές εμπνευσμένες από παγκόσμιες μητροπόλεις, όπως τη Νέα Υόρκη, το Σαν Φρανσίσκο, το Λας Βέγκας, το Παρίσι, τη Σαγκάη, το Χονγκ Κονγκ και τη Μπραζίλια.

Εξαιρετική ποικιλομορφία παρουσιάζουν και οι πολυάριθμοι και σχεδιαστικά απαιτητικοί χαρακτήρες. Εμφανίζονται δεκάδες ζώα, τα οποία διαφέρουν μεταξύ τους τόσο σε είδος και μέγεθος όσο σε υφές, εκφράσεις και τρόπους κίνησης. Οι γεμάτες ενέργεια φωνητικές ερμηνείες του κωμικού καστ ταιριάζουν με τον γρήγορο ρυθμό της ταινίας και αποτυπώνουν φυσικά τα συναισθήματα των ηρώων.

Η πλοκή

Σε έναν κόσμο όπου τα κάποτε πρωτόγονα ζώα έχουν εξελιχθεί και δεν τρώνε πια το ένα το άλλο, φυτοφάγα και πρώην σαρκοφάγα θηλαστικά ζουν πλέον ειρηνικά μεταξύ τους. Όμως οι προκαταλήψεις βάση του είδους παραμένουν. Αυτό η Τζούντι, ένα κουνέλι με μοναδικό όνειρο να κάνει τον κόσμο καλύτερο, το γνωρίζει από νεαρή ηλικία. Έχοντας θέσει από παιδί θεωρητικά “άφταστους” στόχους για το είδος της, αντιμετωπίζει την αμφισβήτηση των γύρω της, ακόμα της προστατευτικής οικογένειας της.

Η ηρωίδα με αποφασιστικότητα, επίμονη προσπάθεια και πίστη στις δυνάμεις της πετυχαίνει αυτούς τους στόχους και καταφέρνει να γίνει το πρώτο κουνέλι αστυνομικός. Όμως παρά τη μεγάλη ακαδημαϊκή της επιτυχία και την επιμελημένα άριστη φυσική της κατάσταση, ο Μπόγκο, o αρχηγός του αστυνομικού τμήματος της Ζωούπολης αμφισβητεί τις ικανότητές της αποκλειστικά βασιζόμενος στις προκαταλήψεις για το είδος της. Ως εκ τούτου ο αρχηγός περιορίζει τα αστυνομικά καθήκοντα της Τζούντι, μεταθέτοντας τη στον έλεγχο παράνομης στάθμευσης.

Η Τζούντι την πρώτη της μέρα στη δουλειά παρασύρεται από μια επιφανειακή αίσθηση ηθικής ανωτερότητας και πέφτει θύμα απάτης από την αλεπού Νικ Γουάιλντ. Στη συνέχεια, ανταποκρίνεται στο κάλεσμα για βοήθεια ενός ανθοπώλη και κυνηγά τον κλέφτη μίας τσάντας με βολβούς, εγκαταλείποντας τη θέση της.

Όταν ο αρχηγός την επιπλήττει, εκείνη απεγνωσμένη να αποδείξει την αξία της, αναλαμβάνει επιπόλαια να βρει μια εξαφανισθείσα ενυδρίδα. Τότε ο Μπόγκο της δίνει 48 ώρες διορία για να εξιχνιάσει την υπόθεση, αλλιώς θα πρέπει να παραιτηθεί από το σώμα. Όταν η Τζούντι ανακαλύπτει πως ο απατεώνας Νικ Γουάιλντ ήταν ο τελευταίος μάρτυρας που είδε τον εξαφανισθέντα, τον εκβιάζει για να την βοηθήσει να τον βρει.

Θέματα και μηνύματα

Η αλεπού Νικ είναι ρεαλιστής, χαρισματικός, κοινωνικός και πολύ έξυπνος. Ως νεαρό αλεπουδάκι επιθυμούσε την αποδοχή των άλλων. Ωστόσο, όταν έπεσε θύμα μιας σκληρής φάρσας λόγω προκαταλήψεων προς το είδος του, έκρυψε τον ευαίσθητο χαρακτήρα του και ενέδωσε στις προσδοκίες της κοινωνίας που τον ήθελαν ανέντιμο απατεώνα.

Μέσα από τη γνωριμία τους και τις περιπέτειες που μοιράζονται, οι δύο ήρωες εξελίσσονται σε πιο ώριμους, πρακτικούς και υπεύθυνους χαρακτήρες. Η Τζούντι ανακαλύπτει τα μειονεκτήματα της υπερβολικά ιδεαλιστικής της νοοτροπίας και καλείται να καταρρίψει κοινωνικά στερεότυπα. Κυριότερα, καταφέρνει να συνειδητοποιήσει και να αναθεωρήσει τις δικές της ενδόμυχες προκαταλήψεις, μαθαίνοντας να κρίνει το κάθε ζώο βάση του προσωπικού του χαρακτήρα και όχι του είδους του.

Ο Νικ με τη σειρά του ανακαλύπτει τα πρακτικά και ψυχολογικά πλεονεκτήματα του ήθους και της τιμιότητας. Βάσει αυτού προχωρά σε σημαντικές θετικές αλλαγές που μεταλλάσσουν τη ζωή του, του δίνουν σκοπό και του προσφέρουν αποδοχή και ευτυχία.

Τα βαθιά και ευγενή μηνύματα της ιστορίας εξυμνούν τη διαφυλετική συνεργασία, την ισότητα, την αποδοχή των διαφορών, την γυναικεία ενδυνάμωση, αλλά και την επίμονη προσπάθεια ως υγιή τρόπο επίτευξης των στόχων.

Η ταινία γίνεται συχνά πιο τρομακτική από ότι υπαινίσσεται ο χαριτωμένος σχεδιασμός και η κωμική της διάθεση. Περιλαμβάνονται αρκετές αγωνιώδεις σκηνές με επιθέσεις άγριων ζώων, εγκληματικές απειλές, κίνδυνο και εκφοβισμό.