Η Ωραία Κοιμωμένη (1959)
Η ρομαντική και περιπετειώδης υπερπαραγωγή ξεφεύγει μόνο σε λεπτομέρειες από τη γνώριμη ιστορία του Σαρλ Περώ, η οποία εμπλουτίζεται με χιούμορ και μια ονειρική ατμόσφαιρα που πηγάζει από τις ιδιαίτερες καλλιτεχνικές επιλογές του Ντίσνεϊ και της ομάδας σκηνοθετών του.
Ο κομψός σχεδιασμός, εμπνευσμένος από ταπισερί πρώιμης φλαμανδικής ζωγραφικής, αποτελείται από στιλιζαρισμένους χαρακτήρες με ζωντανά, συμβολικά χρώματα σε ένα αριστοτεχνικό μα στατικό φόντο ευρωπαϊκών φυσικών τοπίων και μεσαιωνικών κτηρίων.
Την αίσθηση του παραμυθιού και της μαγείας εντείνει η υποψήφια για Όσκαρ μουσική επένδυση του τακτικού συνθέτη του στούντιο Τζορτζ Μπρανς, η οποία βασίζεται στο ομώνυμο μπαλέτο του Πιοτρ Ιλίτς Τσαϊκόφσκι και σε έργα του Ιγκόρ Στραβίνσκι.
Η Aurora, αν και αποτελεί υπόδειγμα λεπτότητας και ευγένειας, με μια εμφανή αδυναμία να πάρει τον έλεγχο της ζωής της, δεν προσφέρεται ως ισχυρό γυναικείο πρότυπο. Το κενό του δυναμικού γυναικείου χαρακτήρα αναπληρώνουν οι τρεις νεράιδες, οι οποίες αν και επιλέγουν να δωρίσουν στην Αυγή της ιδιότητες της ομορφιάς και της καλλιφωνίας αντί για πιο πρακτικά χαρίσματα, στην πορεία οδηγούν την ιστορία αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες, προτείνοντας λύσεις και αφιερώνοντας τη ζωή τους στην προστασία του νεαρού κοριτσιού.
Η Έλενορ Όντλι, η οποία είχε δανείσει τη φωνή και την εμφάνισή της στη μητριά της Σταχτοπούτας (1950), υπήρξε το μοντέλο και για το σχεδιασμό της Μαλέφισεντ. Η Όντλι με μία ορμητική φωνητική ερμηνεία συνέβαλλε στη δημιουργία ενός από τους πιο σκοτεινούς χαρακτήρες του παιδικού κινηματογράφου.
Τα τερατάκια της Μαλέφισεντ απαγάγουν, δένουν και χτυπούν τον Πρίγκιπα Φίλιπ. Ο Μαλέφισεντ μεταμορφώνεται σε έναν τεράστιο δράκο και επιτίθεται στον Πρίγκιπα Φίλιπ.
55 χρόνια αργότερα κυκλοφόρησε από την Disney Pictures το Μαλέφισεντ (2014). Πρόκειται για μία live-action αναθεωρητική ταινία που παρουσιάζει τη γνώριμη ιστορία από την οπτική της ανταγωνίστριας.