Ένας Μπαμπάς, μα τι Μπαμπάς! (1996)



Ένας Μπαμπάς, μα τι Μπαμπάς! (1996)

Jingle All the Way (1996)
  
Jingle All the Way (1996)Jingle All the Way (1996)
"Ένας Μπαμπάς, μα τι Μπαμπάς!" 
★★★★☆☆☆☆☆☆
Ο Χάουαρντ αν και αγαπά τη σύζυγό του Λιζ και τον γιο τους Τζέιμι, τους απογοητεύει συχνά με το να δίνει προτεραιότητα στη δουλειά. Την παραμονή των Χριστουγέννων, αποφασισμένος να εκπληρώσει τη Χριστουγεννιάτικη επιθυμία του γιου του, το εξαντλημένο πια παιχνίδι Turbo Man, το οποίο έπρεπε να είχε αγοράσει δύο εβδομάδες νωρίτερα μα το ξέχασε, ο Χάουαρντ γυρίζει σε όλη την πόλη για να το βρει. Στην αναζήτησή του συναντά τον Μάιρον, έναν ταχυδρόμο που ψάχνει και αυτός απελπισμένα τον Turbo Man για τον δικό του παραμελημένο γιο και μεταξύ τους αναπτύσσεται μια αντιπαλότητα. (89 λεπτά) (Ηλικία: 8+)
Σκηνοθεσία: Μπράιαν Λεβάντ
Ηθοποιοί: Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ, Σίνμπαντ, Φιλ Χάρτμαν, Ρίτα Γουίλσον, Τζέικ Λόιντ, Κέρτις Άρμστρονγκ, Ρόμπερτ Κόνραντ,  Τζέιμς Μπελούσι


Μια χριστουγεννιάτικη κωμωδία σε σκηνοθεσία του Μπράιαν Λεβάντ και παραγωγή του Κρις Κολόμπους. Τη δεκαετία του 1990 και οι δύο δημιουργοί οικογενειακών ταινιών συνήθιζαν να βασίζουν το χιούμορ των παραγωγών τους σε βίαια περιστατικά και επώδυνα ατυχήματα. Στη μοναδική τους συνεργασία έχτισαν πάνω στο κοινό τους στυλ μία σάτιρα του ξέφρενου καταναλωτισμού, απαλείφοντας όμως, σχεδόν εξ ολοκλήρου, την παιδική και αναμενόμενη εορταστική διάθεση της εποχής.

Αφού έχασε άλλη μία σημαντική στιγμή της ζωής του Τζέιμι, ο Χάουαρντ αποφασίζει να το επανορθώσει στον γιο του, αγοράζοντας του τον Turbo Man, ένα παιχνίδι του οποίου τη διαφήμιση το αγόρι απαγγέλλει λέξη προς λέξη. Αντί να ανταποκριθεί στη βαθύτερη ανάγκη του παιδιού περνώντας χρόνο μαζί του, ο Χάουαρντ ψάχνει από κατάστημα σε κατάστημα για το πολυπόθητο αντικείμενο. Έτσι, ο πατέρας καταλήγει για άλλη μια φορά να ξοδέψει την παραμονή των Χριστουγέννων μακριά από την οικογένειά του.

Κύριο θέμα της ταινίας είναι η εμπορευματοποίηση των Χριστουγέννων. Το μήνυμα της ιστορίας επικεντρώνεται γύρω από το ότι το πραγματικό νόημα των γιορτών είναι ο χρόνος και η αγάπη που μοιραζόμαστε με την οικογένεια.

Η ταινία, η οποία έχει κυρίως επεισοδιακό χαρακτήρα, περιλαμβάνει πολλά βίαια περιστατικά. Υπάρχει έντονη επιθετικότητα, η οποία πηγάζει από σκηνές ανταγωνισμού μεταξύ καταναλωτών και ιδιαίτερα από τον Μάιρον, έναν ψυχωτικό διαζευγμένο άνδρα που δεν παίζει δίκαια, παρόλο που διαμαρτύρεται για τις αδικίες της ζωής. Ο ίδιος χαρακτήρας μεταξύ άλλων, φωνάζει για τις απιστίες της πρώην συζύγου του, αρπάζει μια ξένη γυναίκα από το λαιμό και απειλεί δύο φορές να χρησιμοποιήσει βόμβα.

Επιπλέον βία προέρχεται από μία ομάδα διεφθαρμένων Άι Βασίληδων σε μια αποθήκη με κλεμμένα προϊόντα. Μητέρες χτυπούν έναν άνδρα καλώντας τον “διεστραμμένο”. Μία ομάδα παιδιών κλωτσούν έναν πεσμένο άνδρα ντυμένο ως τηλεοπτικό χαρακτήρα. Ένας άνδρας ρίχνει γροθιά σε έναν επιθετικό τάρανδο. Ένας υποκριτής διαζευγμένος γυναικάς, προσπαθεί να αποπλανήσει μια παντρεμένη γυναίκα. Επίσης, υπάρχουν αρκετές αναφορές στην κατανάλωση αλκοόλ.